Nuffnang

Tuesday 9 December 2014

PETUA:: UTK SI MANJA BATUK

Salam
Hyeee

Mesti pening dan risau sangat kalau si manja batuk kan
Tambah2 kerap batuk bila waktu malam
Tidur pun tak nyenyak, asyik batuk ja
Ibu2 kat luar sana bolehlah cuba petua ni
Mana tau mujarab untuk si manja korang
Saya dah cuba, bukan terus baik
Amek masa jugak tapi alhamdulillah berkesan
Jangan putus asa bagi ja dalam seminggu atau sampai baik
Macam saya, saya bagi pagi sekali sebelum pergi taska
Dan lagi sekali malam sebelum tidur
Petuanya ialah madu+serbuk kayu manis
Saya guna madu al-shifa'


madu ni murah ja RM38
pernah saya beli sampai 50 lebih kuantiti yg sama
kalau nak murah beli kat area kedai cakedelemari
kedai tu kat sri kembangan

Madu ni saya pun suka makan
Cara dia mudah ja, amek dua sudu besar madu
Masukkan dalam cawan dan masukkan sedikit serbuk kayu manis



Saya bagi kuatiti yang sama  kat Fayyadh & Faris sama ja, 5ml
Guna syringe senang sikit, suruh si manja bukak mulut besar2
Tekan ja, bagi baring.. Memang senang dan mudah
Lepas ni ibu2 bolehlah cuba petua ni
Selamat mencuba!!!!

pstttt...petua ni sesuai jugak untuk orang dewasa

No comments:

Post a Comment