Nuffnang

Wednesday 9 December 2015

Alhamdulillah ..dah tahun ke-5

Assalamualaikum....

Lama gila kot tak update blog nihh. . sejak bergelar ibu beranak tiga. Memang susah nak cari masa. Memandangkan sekarang dah kena disiplin buat stok EBM untuk Fudhail Anaqi. Rasa cepat ja masa berlalu. ..Syukur sangat Fudhail dah 9 bulan bf sepenuhnya.

Setiap tahun 4 Disember antara tarikh penting dalam hidup saya. Tarikh tu merupakan tarikh saya bertukar status menjadi isteri encik Fairuz. Dalam masa lima tahun, Allah kurniakan rezeki tiga orang cahaya mata kepada kami. Semuanya putera. Fayyadh baru2 siap cakap, ibu mana geng ibu. Kami dah ada geng boy nih. .tak pa Fayyadh ,mana tau .Dua tiga tahun lagi, Allah bagi geng kat ibu. Sabaq na.

Selalunya bila muncul tarikh2 penting dalam hidup ni. .pening jugak memikirkan nak bagi hadiah apa untuk orang kesayangan kan. . .Ni saya niat nak kongsi ja bukan nak menunjuk2 tau. .Saya nak kongsikan hadiah yang saya pernah bagi. mana tau boleh membantu kalau2 ada orang yang tengah dok google nak cari hadiah. Saya kongsikan hadiah yang pernah saya bagi la untuk encik suami. . mengikut bajet saya. .tapi kalau hangpa ada bajet lebih bolehlah nak cari hadiah yang lebih ohsem kan. . .??? Antara hadiah yang saya pernah bagi jam tangan, handphone, purse, tali pinggan , perfume dan idea hangpa sendiri. sorry. . . Bagi saya biarlah kita bagi hadiah kat orang tu yang boleh buat kenangan dan tahan lama. Tak kisah lah murah pun asalkan orang yang menerima tu menghargai. Betoi x???

Selalunya tarikh 4 Disember, kami keluar dating dan tarikh ni hari bekerja. . tapi tahun ni jatuh pada hari jumaat. .tak dapat la nak dating. .tak dapat dating nak jugak sambut tarikh bersejarah ni. Memandang kakak saya ada kat rumah. Sebenarnya tarikh tu sama dengan hari lahir kakak no 4 saya. .Alang2 boleh lah sambut Ulangtahun perkahwinan dan besday 2 orang kakak saya (sorang 4 dis dan 6 dis). Kira sebiji kek kongsi hari bersejarah untuk empat orang.

Hari khamis ,  3 Disember. Baru dapat idea nak buat apa. .masa tengah buat kerja dapat idea nak sambut anniversary ni ringkas2 ja. . yang penting anak2 suka. .Saya plan buat kat Dataran depan Istana Kehakiman. .walaupun dah bertahun2 dok kat Putrajaya. Ni kot kali pertama bawak anak2 pergi dataran tu malam2. Serius seronok sangat sekali sekali bawak anak2 main kat situ. .Dapat tengok depa lari sana sini. .Rupanya ramai orang datang lepak2 . Kebanyakkan family yang ramai datang.

keluarga kecik saya

sepupu sepapat
jawa+melanau+
Mandailing



Lepas kerja terus ajak encik suami beli kek kat Secret Recipe kat Presint 3 dan kakak saya beli KFC. nak beli pizza.. nnti ibu dan abah kena abiskan pizza tu. topping kat atas tu Fayyadh dan Faris yang makan. . .ni x adil. . Selesai ja solat maghrib kat rumah, kami terus gerak pergi dataran. mula tu ingat tak dak orang. .lama2 penuh dataran tu. . .siapa2 yang pernah pergi boleh la lepas ni berkelah kat situ. . .

Abg, Selamat Ulang Tahun Perkahwinan kita yang kelima. .terima kasih jadi bapa kepada anak2 ibu dan terima segala kekurangan ibu 

dan Happy belated birthday kokpiah dan asil



No comments:

Post a Comment