Nuffnang

Wednesday 9 December 2015

#TB ::: Menu pantang yang paling sedap!!!!!

Hyeeee

Assalamualaikum......

Entri kali ni saya nak kongsikan menu berpantang.Walaupun Fudhail dah 9 bulan ni baru sempat nak cerita pasal menu pantang.Mesti ibu-ibu yang tengah preggy sementara nak tunggu baby keluar sibuk dok google menu berpantang kan. .siap print bagai. .untuk buat rujukan bagi kat encik suami. Saya pun buat macam tu jugak. tapi akhirnya menu yang sama jugak setiap hari. Encik suami asyik tanya tak bosan ke hari-hari lauk tu ja. .menu yang sama pun kita suka dan penting berkhasiat tak apa kan. .dan jangan lupa makan buah-buahan . .macam saya makan buah oren. Sepanjang pantang saya memang tak dibenarkan makan sebarang jamu disebabkan anak saya prolonged jaundice. Jadi saya kena lah makan makanan berkhasiat. 

Menu sarapan 

Dikatakan setiap hari saya makan biskut jacob+milo
kalau tukar menu pun sebab encik suami dah bebel asyik makan yang tu ja.
Beli setin memang tak cukup. .lepas menyusu, kalau dah lapar, ketar2 .memang kena cari biskut.

Menu Tengah hari

Nasi putih + ikan kembong bakar+ brokoli
Nak sedap makan panas2 letak kicap +tabur lada hitam
Memang berselera makan macam ni pun
-ikan kembong bakar tu saya bakar kosong ja atau nak letak lada hitam pun ok jugak
-bkoli (rebus kejap ja. .letak butter +garam skit)
Nasi putih+ikan merah bakar+sayur sawi
wjajib letak kicap+lada hitam
Nasi putih+ikan siakap stim

Menu Makan malam
sama jugak dgn menu tengah hari :)

Sebenarnya tak lah serumit yang disangkakan. .mesti ingat apa ja yang kita boleh makan. Menu yang saya kongsi ni pun sedapkan. .dah bosan makan bakar2. .makan masakan stim plak. Saya rasa semua orang sama kot. Menghitung hari nak lepaskan geram sebab makanan yang orang dok post kat fb dan ig kita tak dapat makan. .habis ja pantang semua nak makan. Saya ingat lagi tepat ja 46 hari, ajak encik suami pergi ikea. 45 hari hanya boleh keluar pergi klinik dan hospital ja. Semasa Faris dulu, dah merdeka..terus pergi radiusite shah alam. .Mesti orang kata . .apa la.Sepatutnya dapat keluar rumah pergi la masjid dulu. . .ni tak. .

Jadilah masa berpantang memori paling indah. .bukan selalu dapat makan menu macam tu kan. .bila kita dah sihat ni. .tak kot nak makan makanan macam tu. .



No comments:

Post a Comment