Nuffnang

Wednesday 12 August 2015

Putera Ketigaku - Muhammad Fudhail Anaqi

Salam semua. . .

Blog ni memang bersawang-sawang. .lama tak update. .Alhamdulillah setelah lama bercuti. ni baru berkesempatan untuk update blog . Saya selamat bersalin anak ketiga. .pada 5 Mac 2015(37 minggu 3 hari).Baby tak sabar nak keluar. Fayyadh & Faris melihat dunia pada 38 minggu. . Fuhh!!! Dah 3 orang hero+ encik suami 4 orang.  Saya seorang ja perempuan dalam rumah tu. Dulu masa sebelum kawin dalam keluarga saya, abah saya seorang ja jejaka. Keluarga saya semua puteri-puteri. Sekarang dah terbalik. 

Mesti semua orang ingat kalau bersalin anak ketiga senang dan mudah. .yala nama pun anak ketiga. .tapi sebenarnya tak sama. .lain orang lain dia punya pengalaman. .tak kesah la anak pertama kedua ataupun ketiga. Tapi apa cara sekali pun saya terima dan bersyukur Allah kurnia nikmat dan pengalaman melahirkan anak. Hanya orang yang pernah alamai sendiri tahu betapa sakitnya sakit semasa bersalin. dan akan rasa kesian dan tahu pengorbanan seorang ibu. Walaupun kita cerita kat kawan-kawan yang belum pernah alami saat-saat kelahiran dan pengalaman semasa mengandung. .mereka tak akan dapat bayangkan betapa sakitnya saat tu.

Bayangkan dalam dok cerita-cerita sakit itu dan ini. Seorang ibu mesti tak akan pernah pernah serik untuk dapat zuriat. Kesakitan semua tu akan terubat apabila dengar tangisan baby. . . memang tak dapat nak bayangkan perasan masa tu. Syukur saya dapat melahirkan ketiga-tiga anak saya secara normal dan tanda-tanda kelahiran yang berbeza.

Putera ketiga saya diberi nama MUHAMMAD FUDHAIL ANAQI. Dilahirkan di Hospital Serdang jam 9.32 malam. Mesti ada yang nak tahu kan maksud nama tu???ada tak??kalau tak ada, nak jugak saya kongsikan. .pengalaman saya nak cari nama anak. .penat kot. google. google. .dah penat google . .cari nama-nama yang unik dan maksud yang baik kat ig. sebelum nak minta encik suami daftarkan nama. Pening kepala juga asyik mencari nama yang sesuai untuk si kecik tu. Fudhail tu maksudnya KELEBIHAN & KEMULIAAN. Anaqi pulak maksudnya keindahan yang menawan hati.

Alhamdulillah putera ketiga saya sekarang dah masuk 5 bulan 8 hari, berat dah macam umur setahun. .nak cari baju pun kena cari baju untuk umur setahun. .Perasaan dapat anak tiga???Serius tak sangka dah ada anak 3 orang. .tapi sebenarnya seronok dan bersyukur teramat sebab Allah bagi rezeki ni. .dan amanah yang tersangat berat sebenarnya untuk dipikul. .Tiga orang anak memang masing-masing berbeza karekter. .anak-anak ni la penghibur dan pelengkap rumah tangga saya dan encik suami.

Soalan setiap kali keluar jalan-jalan. .TIGA-TIGA LELAKI?yupz. . .memang dan akan kena soal soalan tu. . .sebenarnya banyak sangat nak cerita. nanti jumpa lagi di entri yang akan datang..ni permulaan setelah lama bercuti. .



No comments:

Post a Comment