Nuffnang

Friday 21 March 2014

TASKA AYU MANJA SALEHA,KPM

Hiii!!Assalamualaikummm....

Salam Jumaat...

Syukur, alhamdulillah apabila anak saya dapat tempat di Taska Ayu Manja Saleha, KPM. Sebelum ni dah dua tiga tempat saya hantar Fayyadh.

Pernah hantar dia kat rumah orang dan tukar taska dua kali.
Sebelum hantar kat Taska Ayu Manja, hantar kat rumah orang dekat dengan rumah saya. Kat situ memang dah puas hati dengan pengasuh tu.
Tapi sayang pengasuh tu terpaksa pindahbalik kampung.
Selalunya untuk dapat tempat di taska ni kena isi borang dulu.
Saya dah isi borang untuk Fayyadh  dulu masa pregnant 3 bulan.
Fayyadh setahun baru  la dapat tempat setelah tukar empat pengasuh.
Masa dia dapat tu memang pun hujung tahun dah kebetulan ada rezeki untuk dia.
Ingat dah tak ada peluang dah untuk dia masa tu.
Fayyadh masuk bilik toddler dan dia baru belajar jalan.jalan sikit jatuh .belum betul-betul cekap lagi. Kat sini pengasuh ajar dia jalan dengan tolak kerusi kecil.
Masa nak pergi breakfast, Fayyadh beratur dengan kawan-kawan kelas dia.Comeikan budak-budak kecil beratur...ada yang terjatuh sebab kawan pegang kuat sangat kat belakang.
Bilik toddler nak makan kena suap sendiri..memang dia kena berdikari .
Seminggu Fayyadh duduk kat taska dia dah pandai suap tapi biasalah sepah-sepah sikit la.
Lama-lama dah tak banyak tumpah.
Fayyadh dua tahun, dia kena tukar bilik.
Masa tu saya tengah cuti bersalin, hantar kat taska pun jarang-jarang.
Bila saya dah masuk kerja,hantar Fayyadh...memang dia nangis lah setiap pagi.
Mungkin dia stress kot..dah tak boleh bawa botol susu dan pakai pampers.
Lama juga Fayyadh nak biasakan buang air kecil kat tandas..
Masuk dua tahun setengah baru nampak peningkatan :)


Ok Faris pula saya hantar dia dua tempat sebelum dapat kat taska yang sama.

Sebulan encik suami jaga Faris.(nasib abah cuti belajar ,kelas pun pukul 6 petang).
Macam biasa saya isi borong untuk Faris masa pregnant 3 bulan juga. Setiap kali pergi hantar Fayyadh kat taska, tanya ja bila ada kosong untuk bilik baby .
Rezeki Faris dapat tempat kat Taska Ayu Manja masa umur Faris empat bulan.
Syukur sangat Fayyadh dan Faris dapat tempat yang sama.
Pada mulanya,Faris tak nak minum susu guna botol.
Macam-macam jenis botol saya dah cuba kat Faris.
Dah masuk enam bulan baru betul-betul nak.
Sekarang Faris dah 9 bulan 13 Hari, dia baru nak merangkak tapi  asyik nak diri ja.

Macam mana pula pengalaman ibu-ibu dan bapak-bapak kat luar sana.??

Setakat anak-anak saya kat taska ni, saya dan encik suami dah puas hati dan yuran yang dikenakan pun berpatutan.


Sambutan Maulidur Rasul

Cantik x Fayyadh buat
Konsert Akhir Tahun 2013





No comments:

Post a Comment