Nuffnang

Sunday 18 May 2014

Pertama Kali Jejak kaki di KLIA 2

salam semua


Baru-baru ni saya balik ke kampung halaman saya kat kedah. . .tak puas kan balik kampung sendiri. .walau lama mana pun. .rasa kejap ja masa tu berlalu. .bertolak hari sabtu. .malam sabtu tu, tidurkan Faris. .macam biasa saya pun mesti tertidur sekali. .pukul 12.30 am,encik suami kejut kemas baju.  .mengantuk sangat macam makan ubat tidur. .tapi apa2pun kena bangun jugak. .saya tak kemas barang satu apapun. .nak bagi segar. .minum nescafa la jawabnya..lepas minum memang berkesan. .terus segar..lepas dah siap kemas. .sebelum tu kena buat cheklist dulu tau takut ada benda2 yang penting tertinggal. .dah habis kemas. .saya sidai kain. .yala lama nak tinggal umah kan. .bangun tu memang tak sempat nak tidur balik dah. selalu kalau balik kampung naik kereta ja. .tapi kali ni bawa anak2ku naik kapal terbang. . .kami pilih naik Malindo..turun kat Pulau Pinang. harga tiket untuk 4 orang RM241.untuk Malindo Air,kalau ada baby tak boleh buat online check in kena check in terus kat kaunter ni . . .ikut tu nak balik Kedah naik pengangkutan awam ja. .tapi abah & mak nak mai ambik kami. .terima kasih abah!.pukul 5 am dah nak bertolak ke KLIA 2 . Untuk ke KLIA 2, encik suami tempah teksi melalui web myteksi. .pada mula tu , plan nak naik kereta dan parking kat Putrajaya Sentral. .lepas tu naik ERL. .tapi tukar plan naik teksi. .sebabnya encik suami tak yakin tinggal kereta lama2. .malam tu baru tempah teksi. .Mudah dan pantas guna perkhidmatan myteksi. .

Pukul 4 lebih ,driver teksi dah telefon tanya alamat tapi masa nak tempah teksi tu dah sms alamat. .mungking driver teksi tu dah biasa jalan kat Putrajaya kot. . .tepat pukul 5 am dia sampai. . .kesian kat Fayyadh dan Faris awal2 pagi dah kena bangun. .encik suami yang mandikan depa. .Faris baik ja. .Fayyadh ja meragam sikit. ..tepat pukul 5 am dia sampai..jarak rumah saya ke KLIA 2 mengambil masa selama 20 minit ja dengan bayaran sebanyak RM57 (RM2 caj driver tu telefon ).walaupun baru pukul 5 lebih dah ramai orang. .ada yang tidur kat situ ja. .tapi KLIA 2 memang selesa, luas dan banyak kemudahan yang disediakan. .nak shopping pun boleh. .macam2 ada kat sini. .KLIA 2 memang lebih selesa berbanding kat LCCT. .tempat makan,solat,menunggu,tempat menyusu dan tandas pun banyak. .

Sampai2 encik suami terus pergi check in. .lepas check in, terus masuk kat tempat menunggu.biar masuk awal,boleh rehat2  kat dalam tu.memandang kami belum sembahyang subuh lagi. .masa tengah jalan dan tercari2 kat pintu masuk tu. .ternampak seorang gadis memegang papan tanda ASK ME??.bagus jugak ada gadis ni. senang la orang macam saya ni nak tanya.saya sarankan,kalau sapa2 yang ada anak2 kecil dan warga tua. .biar masuk awal. .sebabnya saya kena tunggu kat gate K16.untuk sampai ke K16 ni mengambil masa lebih kurang 20 minit tau. tapi untuk sapa2 yang memerlukan kerusi roda pihak pengurusan KLIA 2 ada sediakan perkhidmatan kerusi roda  . kat ruang menunggu tu memang selesa dan luas..Mai kita tengok gambar2 kat KLIA 2 yang sempat saya dan encik suami snap. . .


kat lobi utama
nampak tak lampu2 kale pink tu??tu kaunter untuk check in


ruang menunggu
encik suami jaga anak2 sementara saya pergi sembahyang subuh

ni surau perempuan. .
tak ada orang boleh la saya snap gambar

ruang untuk menyusu dan salin pampers

sorry toilet pun saya snap jugak:)

ni kat depan pintu masuk untuk ruang menunggu sebelum naik flight

Penang aku datang!!

tokwan bawak cucu dia jalan2 kat Pantai Merdeka




Saya nasihatkan beli makanan dan minuman siap2 tau. . .faham2 la makanan dan minuman kat dalam harga dia macam mana. .tambah2 yang ada anak kecil macam saya. .nasib Fayyadh, tak ikut saya pergi kedai kat dalam tu. .


Terima kasih singgah blog saya. . .


No comments:

Post a Comment