Nuffnang

Monday 5 May 2014

JOM PEKENA ASAM PEDAS CLAYPOT

assalamualaikum. . .

Memandangkan hari ni saya puasa. . .masa rehat ni duduk ja kat tempat tak pegi mana2. .kalau pergi alamanda. .sah2 saya akan ter'shopping' jugak walaupun mula tu niat tak nak beli apa2. ok kali ni..saya nak kongsikan juga tempat makan best..walaupun ramai dah tau dan pernah pergi sini. .

Baru2 ni balik kampung encik suami kat Batu Pahat. . sebelum balik Putrajaya. .saya ajak encik suami singgah Melaka dulu pekena asam pedas claypot. . .Alhamdulillah tak rugi singgah. .memang puas hati. .Lepas ni bagi sesiapa yang masih tercari2 tempat makan kat Melaka, boleh la pergi ASAM PEDAS CLAYPOT. .terliur orang berpuasa . .taip pasal makanan . .kalau puasa ni. .kertas warna warni  depan mata pun boleh ingat rainbow cake kot. . .

Kalau pergi Melaka tak pekena asam pedas melaka memang tak sahkan. . .mesti nak kena cuba jugak. .Banyak pilihan untuk asam pedas kat sini. .antaranya asam pedas ikan pari, parang,jenak,kembong dan daging tetel. Kalau nak makan selain asam pedas pun ada jugak nasi ayam, goreng2 pun ada(nasi/koteaw/mee/bihun),roti canai,roti john,burger dan otak2.
Ruang makan kat sini luas. boleh makan kat luar atau kat dalam. .
Masa ni belum ramai. .

 set nasi dia dah siap ada ada sayur+telur masin+sambal belacan+asam pedas

asam pedas tetel
sedap!!! saya siap hirup kuah dia

Fayyadh = nasi ayam

saya punya asam pedas tetel
encik suami asam pedas ikan parang

Mahai tak untuk makanan kami malam tu

1 set asam pedas tetel+nasi 
1 set asam pedas ikan parang + nasi
1 nasi ayam
2 air bali suam 
1 carrot susu

semua sekali harganya RM30.60.


Restoran Kota Laksamana 1 (Asam Pedas Claypot)

86, Jalan Laksamana 3,
Taman Kota Laksamana,
75200 Melaka.

GPS: +2° 11' 41.10", +102° 14' 38.94"

No comments:

Post a Comment