Nuffnang

Wednesday 11 June 2014

MEE RACUN???

Assalamuaikummm


Mee Racun???
Pernah dengar. . .Pernah makan. . .Kalau makan mati tak...
Mesti kalau sebut ja mee racun orang rasa pelik ja. saya sendiri pun rasa macam tu bila kali pertama dengar encik suami sebut MEe Racun. Selain Nasi Beriani terkenal di Batu Pahat, Johor. Mee Racun salah satu makanan yang terkenal di sana. .
Baru2 ni saya bawa kakak saya balik rumah MIL saya kat Batu Pahat. Biasa la kalau bawa orang jalan, mesti nak bawa ke tempat atau makan makanan kat tempat tu yang terkenal kan. Encik suami bawa makan kat Mee Racun 3G. Senang ja nak pergi sini, kedai ni betul berhadapan dengan Hotel Pinetree. . tepi jalan utama.

Jom tengok macam rupa mee racun. . mesti terfikirkan rupa mee racun ni macam mana laa. .
nama racun kan. .Mee Racun ni lebih kurang sama macam Mee kuah kedah la. tapi ada kelainan rasa pada kuah mee racun ni. saya punya tak tempah mee. saya tempah koteaw racun. encik suami mee racun biasa, kak hanim mee racun tulang , fayyadh bihun sup dan iman sama dengan saya. Kuah racun ni ada telur goreng yang dihancurkan, tauhu, kentang , daging dan lain-lain. Bagi saya sedap dan boleh la sesiapa yang nak cuba rasa kelainan kuah mee racun ni.

mee racun
RM5


koteaw racun
Rm5

Mee Racun Tulang
RM10



banyak pulak Fayyadh makan otak2
ni sebab tengok kak naseem n iman makan  tu




Jom cuba sendiri rasa Mee Racun 3G

Mee Racun 3G
No 2, Jalan Timah Sari
Kg Kenangan Dato Onn 1
83000 Batu Pahat
Johor Darul Takzim

Waktu Operasi :  7 am hingga 2 pm
Dibuka setiap hari
 kecuali hari Ahad

+++masa dalam perjalanan balik Putrajaya, iman tanya umi dia kita tak mati pun kan.semalam makan mee racun+++

Jangan risau, dengan nama mee tu tau. .

Jom la rasa sendiri. . .




No comments:

Post a Comment