Nuffnang

Wednesday 25 February 2015

RIANG RIA ANAK2KU @ KIDZOOONA AEON TAMAN EQUIN

Salam semua.....


Cuti raya baru2 ni mesti ramai yang pergi bercuti tak pun ramai yang balik kampung terchenta kan...???Saya sekeluarga setia dok kat rumah ja. .dok kat rumah pun macam2 kerja ada tau. Disebabkan tak nak sangkut jem lama2 dok ja kat Putrajaya. Pengalaman tahun lepas balik kampung masa raya cina. .fuh!! berjam2 tersangkut jem. masuk jalan lama pun sama jugak. Tambah2 pulak ada mak buyong. .sebab tu jugak la tak sanggup nak tempoh jem. 

Dok rumah je kerrr??? tak la. .kesian kot tak bawak Fayyadh Faris keluar jalan2. Hari sabtu keluar pegi cari barang baby. .ahad pegi kenduri kahwin sepupu kat Kajang. .lepas ja kenduri terus pegi Aeon Taman Equin. Sampai kat sana pukul 4.30 pm dah, apa lagi terus terjah Kidzooona. Ramai jugak orang petang tu. .ingat ramai yang balik kampung. Mula2 kena isi borang dulu, simple ja kena isi borang nak masuk tu. .dan buat pembayaran. Seorang RM17 untuk weekend.kalau weekday RM10 ja.





Aeon Fantasy- Kidzooona ni bukan ada kat negara kita ja. Kat Jepun,China,Thailand, Filipina dan Indonesia pun ada jugak.Untuk di Malaysia, Aeon Fantasy yang ada Kidzooona tak ada di semua negeri. Bagi negeri yang ada Kidzooona hanya ada di Klang Valley(Empire Subang,Aeon Taman Equin dan Aeon Au2(Setiawangsa),Perak(Aeon Taiping dan Aeon Ipoh Station 18), Melaka (Aeon Bandaraya Melaka) , Johor (Aeon Bukit Indah dan Aeon Malll Kulaijaya) dan terakhir di Pulau Pinang (Aeon Bukit Mertajam).





Untuk yang berminat atau berhajat nak buat sambutan hari lahir kat Kidzooona ni bolehlah semak pakej-pakej yang ada dan nak tau lebih terperinci, buka website Aeon Fantasy.  Pakej hari lahir ni ada dua pakej, A dan B. Tak semua Kidzooona ni boleh buat sambutan hari lahir, hanya di Taman Equin dan Ipoh Station 18 ja tau.







Petang tu, Fayyadh & Faris memang puas hati dapat main kat Kidzooona. Walaupun ramai orang, diorang dapat main dengan selesa. Tempat untuk ibubapa menunggu pun luas. Apa yang menarik, kalau nak keluar masuk balik pun boleh lagi janji pas masuk masih dalam keadaan baik. Jangan tanggal pulak pas masuk tu..bila dah keluar. Mana tau anak2 kecil korang nak masuk main kat dalam tu lagi. Kat Aeon Equin ni, saya dah terpikat kat surau yang disediakan..serius memang surau dia memang sangat selesa, bersih dan cantik rekaan dalaman surau ni.  Lepas ni bolehlah  kalau nak bawak anak2 pergi main kat Kidzooona bagi ibubapa yang dah buntu tak tau nak bawak pegi mana. Yang pasti tempat ni dekat dan anak2 pun mesti suka. .cuma nak masuk jalan utama nak pergi Sri Kembangan ni selalu sesak. Harap bersabar ya. . .tapi tak seteruk sesak kat highway masa perayaan raya cina tau. 





Bubyeeee. . . nanti klu ada rezeki kita datang lagi ya...

No comments:

Post a Comment