Nuffnang

Tuesday 9 September 2014

JOM kita MENDOBI

Salam. . .

JOM KITA MenDOBI sebenarnya entri dah berkurun saya tertangguh2 nak post. sepatutnya lepas raya saya dah publish entri ni.Apapun nak jugak saya publish layan ja lah yaaa. . .

Raya tahun ni giliran siapa suami atau isteri? sekarang dah tak da kes gaduh2 balik raya. ikut ja giliran senang. adil kan??? tahun ni giliran encik suami. Setiap tahun kami akan ke kutub utara dan kutub selatan. Selalunya kalau giliran balik johor, kami akan balik juga kedah untuk berbuka puasa. Kalau raya di johor, raya ketiga akan gerak ke kedah pulak. Macam ni lah setiap tahun. 

Balik kampung, kalau ramai2 mesti akan ambil kesempatan basuh baju awal2 takut nanti tak muat pengidai. .tapi dengan adanya dobi layan diri. Memang sangat membantu. sangat2 membantu. .sangat mudah dan jimat masa. Tak payah nak tunggu kering . .kutip baju kat pengidai. .Guna ja perkhidmatan dobi layan diri.masuk duit, tekan2 dan tunggu ja baju tu . Sediakan duit secukupnya sahaja. Duit syiling? tak payah pening2 kepala nak cari duit syiling. Kat situ dah siap ada mesin untuk tukar duit syiling. .Apa terlupa nak bawa serbuk pencuci dan pelembut? Jangan risau. bolehlah ja beli kat mesin yang disediakan. tapi kalau nak untung bawa sendiri.





Masa kat kampung encik suami, jalan2 kat Batu Pahat. Saya terjumpa kedai dobi layan diri, teringat baju dalam beg baju kotor yang dah penuh tu. Pagi tu saya terus bagi tau hajat nak cuba pergi mendobi kat situ. Untuk pengetahuan korang, tu lah kali pertama saya guna perkhidmatan dobi layan diri. Sebelum ni basuh baju kat rumah ja.Tapi guna servis ni memang sangat mudah dan pantas. Hanya masuk duit ja. Semua kerja jadi mudah. Yang penting jimat masa. Bolehlah kalau nak cuba. . .memang terpikir kalau ada kat rumah aman hidup. . .tapi masalah saya, lipat baju. memang tak pernah selesai. .janganlah encik suami baca entri ni. tak kantoi la. bocor rahsia.



Apa yang seronok guna perkhidmatan dobi layan diri ni.  kita tak payah nak pikir nak sidai baju. .kutip baju. kalau hujan sekali pun. baju kita tetap akan kering dengan pantas. Selalunya bila kuar jalan, hujan kat rumah. mesti kita akan terpikir baju kat rumah. Betoi tak?? Perkhidmatan dobi ni memang sangat membantu untuk kaum2 ibu.  setuju tak???




No comments:

Post a Comment