Nuffnang

Monday 2 May 2016

FayyadhFarisFudhail BirthdayParty @ Bubbles&Beans Cafe, ayer@8

Assalamualaikum. . .

Syukur alhamdulillah sambutan hari lahir ketiga2 hero saya berjalan dengan lancar. Walaupun persiapan untuk #Fffbirthdayparty semuanya sehari sebelum baru betul2 siapkan. Saya yakin kita manusia hanya mampu merancang, hanya Allah yang tentukan. Hari jumaat hampir jam 12am baru saya WA jemputan kat ahli keluarga dan rakan2 terdekat..jamuan saya ada hari Ahad. seminggu sebelum tu, memang kelam kabut. Seminggu taska Faris&Fudhail tutup disebabkan penyakit kaki tangan dan mulut. Faris terpaksa ikut abah pergi ofis dan Fudhail ikut ibu. Fudhail demam dua hari(Rabu dan Khamis).Pagi Khamis saya perasan tangan dan mulut Faris dah ada simpton2 penyakit HMFD. Bila tengok anak dah jadi macam ni, dan2 sakit kepala memikirkan kesihatan anak saya. 

Pagi jumaat terus bawa Faris&Fudhail jumpa doktor.Doktor mengesahkan Faris memang terkena HMFD.Untuk HMFD memang tiada ubat melainkan penjagaan kat rumah. Walaupun Faris ulser, syukur dia masih aktif ,selesa makan masih seperti biasa dan tak demam. Hari sabtu tu, Faris dah baik.Hari sabtu yang baru mula buat persiapan. Encik suami merangkap chef sibuk buat senarai barang yang nak beli.

Petang sabtu baru saya buat kek untuk birthdayboy. Macam biasa, setiap kali nak buat kek. hero2 saya sibuk bawa kerusi nak tengok saya buat kek. si kecik pun tak lepas peluang sibuk nak panjat kerusi abang. Depa sibuk nak tolong jugak. Nanti dah besar, buatkan kek kat ibu pulak tau.Bila saya dah siap nak masukkan adunan ke dalam bekas untuk dibakar. Faris sempat masukkan beras dalam adunan saya. Fuhhh!! nasib saya cepat2 saya sempat keluarkan. tak kek tu jadi kek beras. Bukan Redvelvet. .tapi kek saya tak jadi warna redvelvet kali. .terlebih kopi. .jadi blackvelvet. .apa2pun, rasa masih redvelvet.Chef5ruz, malam tu sibuk sediakan bahan untuk nasi ayam. terima kasih tak terhingga bersusah payah sediakan menu utama.

Untuk sambutan #FFFbirthdayparty kali ni, saya telah  memilih Bubbles&Beans Cafe yang terletak di Ayer@8, Presint 8, Putrajaya. Untuk adakan sebarang jamuan kat sini, pastikan buat tempahan tarikh awal2 tau. 

#FFFBirthdayParty
24 April 2016
Bubbles&Beans Cafe

Menu
 Nasi Ayam
Karipap
Nugget
Muffin
Tembikai

++katerer : chef5ruz

Redvelvet Cake

Jom layan gambar

Photographer
Sophie Jaafar
Auni Wajihah





















Terima kasih kepada tetamu yang hadir dan yang sudi singgah blog saya





No comments:

Post a Comment